کود فول مکس بمب

آخرین مقالات

کود فول مکس  بمب

کود فول مکس ست بمب از کودهای طبیعی و نانو می باشد که از ترکیبات کاملا مفید برای رشد و ایجاد بهترین  عملکرد در گیاهان تهیه شده است. بدین ترتیب  باعث  افزایش بهره وری  در تولیدات کشاورزی می شود.

کودهای فول مکس  بمب از تخلیه مواد مغذی خاک جلوگیری می کنند. 

کودهای فروت ست بمب  با بهبود ساختار خاک مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را تامین می کنند.  در زمان برداشت محصول امکان تخلیه مواد مغذی خاک وجود دارد که با مصرف کودهای فروت ست بمب از کمبود مواد مغذی خاک جلوگیری می شود. علاوه بر این این کار عملکرد و کیفیت محصول را به حداکثر می رساند.

کودهای فول مکس بمب  حاصلخیزی خاک های زراعی را افزایش می دهند.

کودهای فول مکس بمب حاوی ماده طبیعی آلی  که باعث بهبود رشد و بهره وری گیاهان می شود.  این کودها همچنین حاصلخیزی طبیعی خاک را افزایش می دهند و  جایگزین عناصر شیمیایی گرفته شده از خاک توسط محصولات قبلی می شوند. در مواردی حاصلخیزی خاک توسط عوامل جوی مانند دما و رطوبت مساعد نیست ، کودهای فول مکس بمب با اضافه شدن به خاک حاصلخیزی خاکهای زراعی را افزایش می دهند.

تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان با مصرف کودهای فول مکس بمب

تامین  نیازهای غذایی یک محصول یکی از جنبه های ضروری فناوری کودهای فول مکس بمب  است. محصولات در حال رشد به کوددهی بیشتری نیاز دارند. برای تشخیص دقیق نیاز کودی گیاهان انجام آزمایش خاک ضروری می باشد. از آنجا که کودهای فول مکس بمب دارای تمام عناصر مغذی گیاهان هستند به راحتی توسط گیاهان استفاده می شوند.

 

از علائم کمبود مواد مغذی کودهای فول مکس ایجاد رنگ پریدگی در گیاهان است.

برخی اوقات  گیاهان علائم تغذیه نامناسب را نشان می دهند. در اثر کمبود مواد مغذی کودهای فول مکس  علائم زرد شدن برگها و رنگ پریدگی ایجاد می شود. البته  خشکسالی یا کشت نامناسب یا کاربرد نامناسب انواع  کودهای دیگر نیز می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند.  از دیگرعلائم کمبود کودهای فول مکس در گیاهان شامل:

مهار تقسیم سلولی

تاخیر در گلدهی

مرگ برخی بافت های گیاهی

ریزش زودرس برگ ها و جوانه ها

توقف رشد گیاه

بنابراین کودهای فول مکس بمب  نقش بسیار مهمی در کشاورزی دارند.

روشهای کوددهی گیاهان با کود فول مکس بمب

روش های مختلفی برای استفاده از کود فول مکس بمب  وجود دارد . چهار نوع اصلی از روش های کاربردی شامل پخش، محلول پاشی و قرار دادن کود در زیر خاک است. پخش  کردن کود به معنای توزیع یکنواخت آن در کل مزرعه است .  روش محلول‌پاشی استفاده از کود مایع فول مکس  به‌گونه‌ای است که روی برگ‌های گیاهان قرار می گیرد.

کودهای فول مکس بمب ابتلا گیاهان به بیماریها را کاهش می دهند.

کوددهی با کودهای فول مکس باعث کاهش در هزینه، زمان، نیروی کار و آبیاری  می شود.  زیرا کنترل بیشتری بر نحوه کوددهی وجود دارد، به این ترتیب گیاهان سالم‌تر  رشد می کنند و خطر  ابتلا به بیماری‌ها کمتر است. کودهای فول مکس همچنین می توانند مقدار  رواناب را تا حد زیادی کاهش دهند زیرا فاقد ترکیبات شیمیایی هستند.

آبیاری قطره ای بهترین روش کوددهی با کودهای فول مکس بمب است.

آبیاری قطره ای در مقایسه با آبیاری بارانی آب را بهتر  به گیاه می رساند. بنابراین، آبیاری قطره ای بهترین گزینه برای کوددهی کودهای فول مکس بمب است.

زمان کوددهی کودهی فول مکس بمب

کودهای فول مکس بمب را  باید تا حد امکان  در زمان  حداکثر جذب محصول اعمال شوند. استفاده کمی از این کود در  فصل بهار می تواند آبشویی را کاهش دهد و جذب نیتروژن را بهبود بخشد. اما  کوددهی در پاییز باعث تخریب آب های زیرزمینی می شود.

نحوه کوددهی کودهای فول مکس بمب

تجهیزات مصرف کود باید سالانه بررسی شود. زمانی که زمین یخ زده است هرگز نباید از کودهای فول مکس بمب در خاک  استفاد ه شود. کاربرد کود را  در زمین های  شیب دار  و مناطق با رواناب زیاد محدود نکنید.

فواید کودهای فول مکس بمب در گیاهان

تضمین تغذیهدرست  محصولات کشاورزی

حفظ یا بهبود پایدار حاصلخیزی خاک، به ویژه محتوای هوموس خاک

بهبود  دهنده‌ خاک، کمک‌ به محیط رشد  گیاهی و مفید برای محیط زیست و سلامت موجودات زنده

مدیریت پایدار و کارآمد مواد مغذی در تولیدات کشاورزی

اجتناب از اتلاف مواد مغذی در محیط زیست

چرا کوددهی با کودهای فول مکس بمب

خاک های زراعی  به نگهداری منظم از نظر حاصلخیزی آن نیاز دارند. به طور طبیعی خاک از سنگ های بسیار ریز، انواع مختلف مواد معدنی و مواد آلی به دلیل تجزیه گونه های بیولوژیکی تشکیل شده است. خاک‌ورزی مناسب توسط ماسه، مواد معدنی و مواد آلی پشتیبانی می‌شود، اما  همه اینها به حمایت و حفظ مقادیر کافی غذا برای گیاه مورد نیاز کمکی نمی‌کند. چرا که استفاده از یک کود کامل دارای تمام مواد مغذی گیاه می تواند در طول رشد تغذیه گیاهان را تضمین کند.

ویژگیهای مواد مغذی اصلی کودهای فول مکس بمب

یکی از مواد مغذی مهم کود فول مکس بمب که در تقویت رشد گیاه نقش اساسی دارد  نیتروژن است. همچنین یک عامل سبز کننده است. میزان فسفر موجود در کودهای فول مکس بمب  عامل بلوغ گیاه است. کشاورزانی که نیاز به تسریع توسعه گیاه دارند باید از کودهای غنی از فسفر استفاده کنند. پتاسیم موجود در این کودها  می تواند ساقه وشاخه  گیاهان را تقویت کند. بنابراین آنها را قادر می سازد تا مقدار بیشتری آب را در خود نگه دارند و در برابر شرایط خشکسالی مقاوم باشند. همچنین این کودها می توانند کیفیت میوه ها و دانه ها را بهبود بخشند و منجر به برداشت و درآمد بهتر شوند.

در پایان :

استفاده مداوم از کودهای شیمیایی با ایجاد آلودگی هوا و آب و تخلیه مواد معدنی از خاک، برای تمامی موجودات زنده مضر است. بنابراین، نیاز به تغییر کشاورزی ارگانیک که شامل استفاده از کودهای زیستی است، وجود دارد. ازجمله کودهای زیستی ، کودهای فول مکس بمب هستند  که کیفیت خاک را افزایش می دهند. همچنین این کودها باعث افزایش میکروارگانیسم های مفید خاک  مانند انواع مختلف باکتری ها یا قارچ ها می شود.  چنانچه شما کشاورزان و تولید کنندگان عزیز قصد استفاده و سفارش این محصول مفید برای کحصولات زراعی و باغی خود دارید حتما با کارشناسان ایرانکود ما در تماس باشید.

 

اشتراک گذاری