کود کامل اختصاصی سیر و پیاز

روش کوددهی مناسب سیر

آخرین مقالات

روش کوددهی مناسب سیر

روش کوددهی مناسب قبل کاشت باید انجام شود. بنابراین  کود را در هنگام کشت بذر استفاده شود، تا سرعت جوانه زنی گیاهان افزایش یابد. در این مقاله در مورد روش کوددهی گیاهان سیر با شما صحبت خواهیم کرد.

قبل کاشت سیر بهتر است از کود حیوانی کمپوست شده استفاده کنید.

قبل از کاشت سیر  با افزودن کود دامی پوسیده یا کمپوست  ساختار خاک را تقویت کنید. این کودها ضمن غنی سازی خاک، به حفظ و نگهداری آب و  بهبود زهکشی کمک می‌کند. همچنین می توانید در هنگام کاشت سیر در پاییز  از کود آهسته رهش  استفاده کنید.

نحوه استفاده از کود شوک ده ایکس  برای سیر

قبل‌ از کشت بذر می توانید از کود شوک ده ایکس استفاده کنید تا شوری خاک از بین برود. از این کود بیش ار حد استفادهنکنید زیرا  موجب آسیب‌ رساندن به زمین کشاورزی و محصولات  می شود.

در مورد کودهای کامل بیشتر بدانیم 

کود کامل اختصاصی سیر و پیاز

کود مرغی برای گیاهان سیر مناسب است.

کود مرغی، کودی مناسب برای گیاهان سیر است، زیرا این کود منبع خوبی از نیتروژن است،  حاوی فسفر، پتاسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای گیاهان قوی و سالم است.

نحوه استفاده از کودهای فسفاته در گیاهان سیر

از کود فسفاته حدود 30 کیلوگرم سوپر فسفات استفاده شده است. کود فسفاته برای کاربرد پایه، باید با کود آلی با خاک  در عمق کم  مخلوط شود. کودهای فسفاته باعث رشد بهتر ریشه و تقویت ساختار خاک می شود.

نحوه استفاده از کود  پودر خون  در گیاهان سیر

کود پودر خون خشک شده که  از خون حیوانات به دست می آید،  یک کود طبیعی با محتوای نیتروژن بسیار بالا است. وقتی دانه های  سیر جوانه می‌زنند، برای شروع فتوسنتز به مقداری نیتروژن اضافی نیاز دارند. کود پودر خون را مستقیماً در خاک  مخلوط کنید یا آن را با آب رقیق کنید و سپس مصرف شود.  این کود فقط در مراحل اولیه رشد سیر استفاده می شود، زیرا نیتروژن اضافی منجر به تشکیل سریع برگ می شود و  از تشکیل ریشه ها جلوگیری می کند.

شما تولید کننده محترم می توانید جهت کوددهی محصولات خود با مشاوره رایگان کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید و از نحوه و مقدار کوددهی گیاهان سیر استفاده کنید.

اشتراک گذاری