بهترین کود مایع برای پسته

بهترین کود مایع برای پسته

آخرین مقالات

بهترین کود مایع برای پسته

پسته بومی آسیای غربی است، در گذشته توسط مصریان، یونانیان و رومی ها شناخته شده بود. در قرن اول از سوریه به ایتالیا وارد شد و سپس کشت آن به بقیه کشورهای حوزه مدیترانه گسترش یافت. مساحت کل کاشت پسته  در کشور ما حدود 45000 هکتار است. 60 درصد در دیم و 40 درصد در اراضی آبی قابل کشت است.  این گیاه دوپایه است و برای تولید مثل به گیاهان نر و ماده نیاز دارد. به همین دلیل برای هر نر باید نسبت 8-9 بوته ماده وجود داشته باشد.

کودهای مایع برای درختان پسته

کود های مایع، بهترین نوع کود ها برای تقویت درختان پسته محسوب می شوند.   هر نوع کود مایعی نمی تواند گزینه خوبی برای درخت پسته باشد. برخی از کود های مایع، دارای مواد مغذی همچون: پتاسیم، هیدروژن، آهن، آمینو اسید، فسفر، کلسیم، فولیک اسید و هیومیک اسید هستند که می توانند برای درخت پسته بهترین نوع باشند. کود شوک ده ایکس است، شامل ده مواد مغذی مورد نیاز پسته است که در تقویت درختان موثر می باشد.

بهترین کود مایع برای پسته

نحوه  استفاده از کود مایع ده ایکس برای درختان پسته

 در ابتدا، بهتر  میزان PH  خاک اندازه گیری شود، در صورت اسیدی بودن خاک مقداری کمی خاک برگ و کمپوست اضافه تا شرایط برای مصرف کودهای مایع ده ایکس فراهم شود. به ازای هر یک کیلو خاک، 250 گرم خاک برگ به آن اضافه نمایید. پس از مخلوط خاک و کود برای درخت پسته، به طور کامل آبیاری کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

روش های استفاده کود مایع ده ایکس برای درختان پسته

برای استفاده از کود مایع ده ایکس آن را با  مقداری آب مخلوط کنید،  به ازای 2 لیتر آب  یک قاشق چای خوری کود شوک ده ایکس را به آن  اضافه نمایید.  برای انحلال بهتر کود در آب، سعی کنید از آبی با دمای 50 تا 60 درجه استفاده نمایید. پس از اضافه کردن کود به آب، به خوبی آن را هم بزنید،صبر کنید تا دمای محلول کاهش یابد.بعد ریختن  کود  پای درخت آن را آبیاری کنید.

 

مزایای کود مایع  ده ایکس برای درختان پسته

 سبب رشد سریع درختان  پسته می شود. وجود منبع غنی از مواد معدنی، عناصر فلزی و مواد آلی دراین  کود  سبب می شود تا میزان رشد درخت بسیار افزایش یابد و در نتیجه بسیار پربار تر شود. علاوه بر آن، مایع بودن کود شوک ده ایکس باعث می شود که  مواد مغذی بدون نیاز به ترکیب شدن با خاک، سریعا وارد ریشه های درخت شوند و شما در کمترین زمان شاهد رشد سریع درخت پسته خود خواهیدبود.

 برای آن که بتوانیم درختان پسته بسیار خوبی داشته باشیم، باید آن ها را  تقویت نماییم. برای تقویت درختان پسته  از کود های مایع شوک که دارای بیش از ده مواد مغذی هستند استفاده نماییم تا سریعا جذب خاک شود و در نتیجه سبب تقویت شدن درختان گردد.

اشتراک گذاری