کود کامل شوک 10x برای زرشک

کود کامل شوک ده ایکس برای زرشک

آخرین مقالات

کود کامل شوک ده ایکس برای زرشک

زرشک درختچه ای گلدار است که شاخ و برگ های زیبایی دارد، زرشک گیاهی است که به کوددهی  زیادی نیاز دارد.بنابراین کودهای ده ایکس باعث شادابی این گیاه می شود. با شروع فصل رشد کوددهی این گیاهان انجام می شود. بوته های زرشک به عنوان گیاهان زینتی پرچین برای شاخ و برگ های رنگارنگ پاییزی و شاخه های خاردار و غیر قابل نفوذ استفاده می شوند. آنها به جز هرس و آبیاری منظم به مراقبت کمی نیاز دارند. با این حال، بوته های جوان زرشک با  تغذیه سالانه برای تقویت  رشد و پوشش شاخ و برگ متراکم بهره می برند.

نحوه کود دهی زرشک با کودهای ده ایکس شوک

زرشک باید در خاک اسیدی تا خنثی که زهکشی خوبی دارد کاشته شود. این گیاه می‌تواند در خاک متوسط نیز رشد کند  اما زمان کاشت، بهتر خاک را باکود ده ایکس  کوددهی کنید تا درختچه  ها قوی شود. بعد  استفاده از کود گیاه را آبیاری کنید تا  ریشه ها سریع تر مواد مغذی را جذب کنند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کود کامل شوک 10x برای زرشک

بهترین زمان برای کود دهی زرشک با کودهای ده ایکس

بوته  های زرشک را در فصل بهار  با کود ده ایکس شوک کوددهی کنید، همچنین می توان با شروع رشد جدید در بهار زرشک  کوددهی شود. یک بار تغذیه در بهار برای تقویت   زرشک در طول فصل رشد کافی می باشد.

چگونه بوته زرشک را کودهای ده ایکس کوددهی کنیم

بوته  زرشک را تا عمق شش سانتی  آبیاری کنید تا خاک نرم شود.
نصف مقدار توصیه شده کود متعادل  ده ایکس را  روی خاک اطراف پایه بوته زرشک بپاشید و  آن را به طور مساوی پخش کنید. کود را حداقل 9 سانت  از تنه دور نگه دارید. از قرار دادن کود روی شاخ و برگ، ساقه یا تنه  زرشک خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث سوختگی ریشه شود.

نکات مراقبتی  کوددهی زرشک با کودهای ده ایکس شوک

زمان  کاشت، خاک را با کود یا کمپوست ارگانیک  مانند کودهای ده ایکس اصلاح کنید
هر  فصل بهار خاک را با مالچ ارگانیک بپوشانید، در بهار زمانی که رشد جدید آغاز شد ، یک کود متعادل ده ایکس را  بکار ببرید.

 

اشتراک گذاری